پیش بینی برداشت ۱۱ هزارتن گندم و جو از مزارع نهبندان 

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: پیش بینی می شود ۱۱ هزارتن گندم و جو از مزارع نهبندان در سال جاری برداشت شود.

 مالکی مدیر جهاد کشاورزی نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  با اشاره به آغاز برداشت غلات (گندم و جو) در شهرستان نهبندان گفت: کار عملیات برداشت این محصولات به وسیله‌ی ۵ دستگاه کمباین بومی؛ ۶ دستگاه مهاجر و ۷ دستگباه دروگر صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در سال زراعی جاری ۲۲۰۰ هکتار از مزارع نهبندان زیر کشت جو و ۲۷۰۰ هکتار زیر کشت گندم رفته است.

مالکی ادامه داد:  ۷ گروه ناظر بر عملیات برداشت مطلوب محصول نظارت دارند که ۳ مرکز خرید اصلی و فرعی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری و به سیلو حمل می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان با اشاره به اینکه هرچند شهرستان نهبندان در سال زراعی جاری ازکم باران‌ترین نقطه درخراسان جنوبی برخوردار بوده، ولی این میزان بارندگی باعث شده شهرستان نهبندان با افزایش عملکرد در واحد سطح مواجه شود.

 مالکی متوسط عملکرد محصول امسال شهرستان نهبندان را بیش از ۲۲۰۰ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد واظهار کرد: با پیش بینی برداشت ۱۱ هزارتن گندم و جو از ۴۹۰۰ هکتار زمین کشت شده می توان گفت برداشت محصول امسال نسبت به پارسال از افزایش ۱۵ درصدی برخورداراست.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان ارگ؛ نصرت، روشن، آنفارم و محلی را از ارقام کشت شده گندم و جو نهبندان عنوان کرد و افزود: توزیع نهاده‌های زراعی از جمله ۶۰۰ تن کود و ارائه خدمات فنی و کارشناسی و آموزش‌های ترویجی را از اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی برای کشاورزان ذکرکرد.

وی در پایان بیان کرد: در سال زراعی جاری خرید گندم به قیمت تضمینی برای هر کیلو گرم ۱۴۷۰ تومان و خرید جو ۱۱۶۳ تومان انجام می شود.

انتهای پیام / ط آ

  افزایش ۱۵ درصدی برداشت غلات در نهبندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار